مانیتورینگ فول گیج

معرفی سیستم های مانیتورینگ فول گیج و آشنایی با نقش ترموستات در آن ها

مانیتورینگ سیستمی است که اولین بار به عنوان جایگزین سیستم های کنترل کننده قدیمی و پر اشکال به بازار ارائه شد. ایده اولیه این سیستم بر اساس معایب و مشکلات سیستم های آن زمان که شامل نویز زیاد ، حجم تابلو های کنترلی و خطایابی بود شکل گرفته و پرداخت شد. در ابتدا سیستم های کنترل کننده منطقی شکل گرفت که دو خطای نویز و حجم تابلو ها را مرتفع کرده بود اما مشکل سوم که مهم ترین آن بود همچنان پا برجا بود.

بدین شکل بود که سیستم های مانیتورینگ شکل گرفته و خیلی زود بازار را در دست گرفتند به صورتی که امروزه طراحی سیستم های کنترلی بدون وجود این سیستم ناقص به حساب می آیند. فول گیج یک برند ارائه دهنده خدمات مانیتورینگ می باشد که همواره فراتر از انتظار مشتریان خود ظاهر شده است. در ایران نیز شرکت هایی با هدف سوق دادن صنایع به سمت تکنولوژی اقدام به تهیه نمایندگی این برند نموده اند و به عنوان نماینده آن در ایران اقدام به فروش محصولات کرده اند.

در این مقاله قصد معرفی برند فول گیج و خدمات آن و به طور خاص مانیتورینگ فول گیج را داریم. با ما همراه باشید تا با این سیستم کاربردی و مهم آشنا شوید.

معرفی سیستم مانیتورینگ فول گیج

سیستم مانیتورینگ fullgauge شامل ترموستات به عنوان کنترلر دما و هیدروستات به عنوان رطوبت سنج یکپارچه الکتریکی می باشد که با اتصال به سیستم پایش و مدیریت ، اطلاعات مربوط به رطوبت اتاق را کنترل می کنند.

این سیستم همچنین قابلیت ذخیره سازی و خروجی گرفتن اطلاعات بصورت گراف یا متنی را دارا است و تمامی اطلاعات کنترلی و نظارتی آن را می توان به صورت اینترنتی و از راه دور تحت کنترل داشت. مانیتورینگ در تعداد اتاق های متعدد و با امکانات و ظرفیت های متفاوتی ارائه می شود. اما تمامی سیستم ها شامل یک کنترلر یکپارچه رطوبت برای هر اتاق ، مبدل اتصال به کامپیوتر و نرم افزار مربوطه می باشند.

 این سیستم معمولادارای ترموستات های یک تا چهار مرحله ای باشد. همچنین پکیج کنترلی می تواند مجهز به دیفراست جهت یخ زدایی در هر اتاق باشد.

پکیج کنترلی همچنین با ترموستات های مختلفی با تعداد رله های مختلف ، حسگر ها و کیفیت های متفاوت تهیه می شود.

شما می توانید برای دریافت هر گونه اطلاعات جهت آشنایی با انواع سیستم های مانیتورینگ و همچنین انتخاب مانیتورینگ مناسب با سردخانه صنعتی مورد نظر خود و دریافت مشاوره در زمینه سیستم های مانیتورینگ فول گیج با شماره 09101836620 در تماس باشید.

نقش ترموستات در سیستم مانیتورینگ

ترموستات یا کنترلر ابزار هایی برای تنظیم دما در سیستم کنترل مانیتورینگ می باشند. هنگامی که دستگاه ها قطع می باشند ترموستات ها وارد عمل شده و دما را در محدوده ثابتی نگه می دارند در واقع زمانی که دما به رقم مشخص رسید برق دستگاه را قطع کرده و زمانی که  به چند درجه تفاوت با حد مورد نظر رسید مجددا آن را وصل می کنند. امروزه ترموستات های دیجیتال در اغلب موارد جایگزین ترموستات های آنالوگ قدیمی شده است. ترموستات ها در انواع و مدل های متعدد در بازار موجود می باشند. در ادامه به معرفی مختصری از دو نمونه ترموستات پکیج کنترل فول گیج می پردازیم.

MT-514  E

این ترموستات دارای دو رله کمپرسور و دیفراست می باشد. رله کمپرسور در این ترموستات جهت وارد کردن سیستم سرمایش و گرمایش به مدار مورد استفاده قرار می گیرد. رله دوم نیز کاربرد یخ زدایی دارد. در واقع هر زمان سیستم خنک کننده دچار یخ زدگی شود دیفراست آغاز به کار کرده و با انتقال گرما آن را برطرف می نماید.

این ترموستات را می توان در سیستم های سرمایش یا گرمایش مورد استفاده قرار داد ، این ترموستات ها دارای آلارم و هشدار در مواقع اضطرار می باشند و مجهز به سیستم کنترل از راه دور نیز نمی باشند.

از این مدل ترموستات غالبا در گلخانه ها ، اتاق های انجماد و کنتور های سرد و گرم استفاده می شود.

MT543-E LOG

این ترموستات نیز جهت سیستم های گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار می گیرند و دارای چهار مرحله می باشند که هر کدام وظیفه خاصی را در روند کنترل دمایی بر عهده دارند.

این کنترلر برخلاف مدل قبلی مجهز به سیستم کنترل از راه دور می باشند و می توان به هر تعداد مانیتور وصل کرده و از راه دور دما را مشاهده و کنترل کرد. کلمه LOG در انتهای نام ترموستات ها نشان دهنده این ویژگی است. این دستگاه قابلیت حفظ دمای ثابت دارد. مجهز به سیستم قفل شونده هوشمند است و باطری های تو کار قابل شارژ دارد که بدین ترتیب بدون توقف امکان ثبت اطلاعات را دارد.

از این مدل ترموستات با توجه به سیستم چند مرحله ای معمولا در در مراکز داده ، واکسن و بانک های خون استفاده می شود. اما غالب موارد استفاده آن در سیستم های سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع می باشد. این مدل ترموستات با توجه به کارایی بالا و قیمت مناسب عملکرد موفق تری در میان سایر مدل های ترموستات داشته است.

پکیج های مانیتورینگ فول گیج

سیستم های مانیتورینگ را می توان در تعداد اتاق های مختلف تهیه کرد. هر یک از اتاق ها دارای ترموستات مجزا و تنظیمات متفاوت می باشند و اطلاعات هر یک به طور مستقل توسط اوپراتور دریافت می شود. در صورتی که این پکیج ها به قابلیت کنترل از راه دور مجهز باشند می توان آن ها را بدون حضور فیزیکی کنترل کرد و حتی به آن فرمان صادر کرد. اطلاعات مربوطه هم از طریق موبایل بصورت اس ام اس و هم از طریق کامپیوتر با اتصال به اینترنت قابل دریافت می باشد. با توجه به ابعاد محل مورد نظر و کارشناسی های انجام شده در زمینه نیاز آن می توان هر یک از پکیج ها را تهیه کرد.

نتیجه گیری

فول گیج در حوزه تولید و توسعه سیستم های مدیریت و اتوماسیون برندی شاخص و قابل اطمینان است. این کمپانی با قیمتی به مراتب پایین تر از سایر رقبا ، کیفیت بالایی از محصولات را ارائه می دهد. در این راستا سیستم مانیتورینگ این برند که به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه و راحت برای کنترل و مدیریت حضوری و پر هزینه ارائه شده اند بدل به نقطه قوت آن شده و به لحاظ کیفیت و قیمت در بازار کم رقیب می باشند و به همین دلیل انتخابی بسیار مناسب برای سردخانه داران می باشد.

مانیتورینگ ، ابزاری برای قدم گذاشتن در مسیر هوشمند سازی و تکنولوژی است و امروزه کم تر کسب و کاری است که به دنبال هوشمند سازی نباشد چرا که علاوه بر کارایی و راحتی بیش تر ، بسیار قیمت تمام شده کم تری پیدا می کند و این خوشایند هر شخصی است که قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را دارد. شما می توانید بنا به نیاز سنجی های انجام شده از میان گزینه های متعدد ، سیستم کنترل مناسب و مورد نیاز خود را تهیه نموده و بی نیاز از کنترل روزانه و ساعتی حضوری و پر هزینه شوید.

بیشتر بخوانید

mahya

اجزای اصلی سردخانه

در زمان حال و صرف نظر از شکل صنعت ( ساخت و ساز، معدن، مواد غذایی، پزشکی و … ) تولید محصولات با توجه به

Read More »